O odzyskiwaniu magii

Czerwiec kojarzy mi się z festiwalem w Opolu, choć tak naprawdę to cały splot skojarzeń.

Gdy byłam małą dziewczynką rodzice zabierali mnie pod koniec czerwca ze szkoły w myśl zasady, że pod koniec roku szkolnego w szkole traci się tylko czas. No i jest to prawda, zwłaszcza, gdy można ten czas spędzić na wsi u Babci i Dziadka.

Pamiętam więc czereśnie jedzone prosto z drzewa, pamiętam chabry i maki rosnące przy drodze ze stacji kolejowej do domu Dziadków. Pamiętam też, że ta droga była taka piaszczysta, jakby lessowa i buty po przejściu tej niedługiej trasy zawsze były zakurzone na sto dwa. Pamiętam tropikalny upał w tunelu z pomidorami. Pamietam w końcu dżingiel otwierający transmisję z festiwalu piosenki w Opolu i miękką, ciepłą, opaloną skórę Babci, do której przytulałam się oglądając występy.

Dziś tego domu już nie ma, Opola nie oglądam, a w ostatnich latach zapomniałam nawet o wyjątkowości tego cudnego miesiąca. Aż do tego wyjazdu do Bogdan, o którym wspominałam ostatnio. Magia czerwca powróciła ze zdwojoną siłą!

IMG_7424

IMG_7427

IMG_7446

IMG_7447

IMG_7416

IMG_7415

IMG_7405

IMG_7399

IMG_7497

IMG_7460

IMG_7502

A jakie są Wasze magiczne czerwcowe miejsca? Macie takie oazy, w których możecie być „tu i teraz” i słuchać spokojnie szumu dojrzewającego zboża, rzeki, morza? Mam nadzieję, że niedługo uda mi się pokazać wam kilka takich magicznych miejsc z mojego dzieciństwa – odkopałam zbiór rodzinnych slajdów, które jak najszybciej trzeba uchronić od zapomnienia (czyli prześwielenia). Gdy tylko mi się to uda możecie spodziewać się wakacyjnych wspomnień. Tymczasem, dobrego dnia!

 

2 myśli na temat “O odzyskiwaniu magii

  1. mmm ale się rozmarzyłam, bo swoje wakacje jako dziecko spędzałam na podlubelskiej wsi Bonów i były to najwspanialsze lata do których mogłabym sobie wrócić jakby sie dało….:) Czekam na dalszy ciąg Twoich wspomnień

    Polubienie

Skomentuj

