Silikon uszczęśliwia, i co z tego wynika.

Bardzo dziękuję za wczorajszy odzew w kwestii muffinków. Poczytałam Wasze propozycje, wśród których znalazłam muffiny drożdżowe, ziemniaczane, montiniakowe, a także na bazie mąki kukurydzianej! Poszperałam jeszcze w necie, poczytałam i doszłam do wniosku że muffin zniesie wszytsko.

Mam w lodówce sporo produktów, które wymagają jak naszybszego zaopiekowania, takich jak ser, który może lada chwila dostać nóżek, papryka wyglądająca jak starzec, owoce zniecierpliwione czekaniem na konsumpcję. Programowo nie wyrzucam jedzenia. Dlatego zawsze kombinuję jak by tu smacznie wykorzystać to, na co jutro może być już za późno. Muffinki okazały się być idealnym rozwiązaniem!

Na fali fascynacji upiekłam wczoraj dwie serie: słoną i słodką. Nie podam przepisów, bo niczego nie odkryłam, a w komentarzach do poprzedniego posta znajdziecie ich kilkanaście.  Jak już dojdę do swojego niezawodnego sposobu, to bardzo chętnie się podzielę.  Dziś tylko zdjęcia, na dowód początku moich ekperymentów.

Seria pierwsza to muffinki wytrawne z podsmażoną papryką żółtą i czerwoną, kabanosem i serem typu feta, posypane czarnuszką. Niestety wszyły bardzo ciężkie, na granicy zakalca (tym bardziej nie podam przepisu : )).

Swoją drogą: dlaczego w ciastach z użyciem proszku robi się zakalec? Jak napisałam  w jednym z komentarzy, jestem niedoświadczonym piekarzem, dlatego nie znam prawideł. Proszę o wyjaśnienie tego fenomenu.

Druga seria jest ja widać nieco bardziej reprezentacyjna. Są to słodkie muffiny z cząsteczkami świeżego ananasa, z wodą pomarańczową. Tu ciasto było już rzadsze niż w wytrawnych, mniej było również dodatków. Przepis był już adaptajcą poprzedniego. Muffiny są lekkie i sprężyste. No i wielka to szkoda, że nie mogę przekazać Wam zapachu…

Moja prośba o wprowadzanie mnie w muffinkowy świat jest nadal aktualna. Jakie polecacie blachy? Małe, czy duże muffiny? Silikony, czy tradycyjna blacha? papiloty czy nie? Proszek do pieczenia, czy soda? masło czy olej? Bardzo mnie to wszytsko ciekawi!

6 myśli na temat “Silikon uszczęśliwia, i co z tego wynika.

  1. Hej! Pysznie wyglądają te Twoje muffiny:)
    Co do wyposażenia, to mogę z własnego doświadczenia polecić tradycyjną mufinkową blachę na 12 sztuk, kupiłam firmy Wilton w internecie na http://www.aledobre.pl Posiadam też silikonowe pojedyncze foremki – tez się dobrze sprawują:) Ale jednak jak użyję blachy, wyłoże gniazda papilotkami to potem nie mam dużo do mycia, bo blacha jest praktycznie czysta. Pozdrawiam serdecznie!

    Polubienie

  2. muffinki śliczne. czemu był zakalec- sama nie wiem. może za dużo cięzkich składników (kabanos do lekkich nie należy). ja osobiście papryki nie smażę bo sama zmięknie- a tak puszcza sporo soku.
    daję i sodę i proszek. formy nie mam- nie mieści się do mojego kombiwaru i piekę w samych papilotkach- rozmiary różne- ostatnio piekę w dużych (jak mam średnie zdarza się że wychodzi mi ponad 30 muffin z masy i nie ma kto tego przejeść).
    zdecydowanie daję masło- sa delikatniejsze. choć z olejem mniej pracy niż z masłem.

    Polubienie

  3. znam siłę tego uszczęśliwiania.. choc moje foremki to jednak nie są są silikonowe.. ale babeczki udają się z nich pyszne.
    robiłam wersję wytrawną raz.. z pomidorkami koktajlowymi, serem i oliwkami i też była dosyc wilgotna. nie zakalcowata, ale jakaś taka inna niż słodka. może to przez pomidory, które przecież mają dużo wody w sobie.
    a przepisów na słodkie są tysiące.. na pewno jeszcze nie raz znajdziesz coś co zachwyci smakiem.

    Polubienie

  4. Lu, widzę, że telepatia postępuje- ja również jestem mufinkarzem;) Co do blachy- wg mnie najlepszy teflon z płytszymi dziurkami- ale co kto lubi. Zdecydowanie sprzeciwiam się papilotkom. Co do dylematu- masło czy olej- jestem zdecydowanie za olejem! Ciasto jest lżejsze i bardziej wilgotne. Jeśli zwykła mąka- to typ 405, również lżejsze są i bardziej puchate. A co do proszku i zakalca- nie wiem, ale się dowiem;) aaaa, do czekoladowych (jak chcesz, mam genialny przepis) odkryłam dodatek w postaci drobno krojonych suszonych wiśni- rewelacja!

    Polubienie

Skomentuj

