Na deszczową majówkę – film.

Zaczął się majowy weekend. Wszyscy wyjechali, a ja zostałam.Powód jest prosty – trzy dni wolnego, pusty dom i wyludnione ulice za oknem to idealny czas na podgodnienie pracy. Mimo wszytsko czas wolny trzeba jakoś celebrować, dlatego obejrzałam „Ucztę Babette”. Uwaga wyznanie: po raz pierwszy w życiu!

Muszę przyznać, że bardzo się wzruszyłam. Ale nie przemianą jaką wywołują w bohaterach wyszukane potrawy, ale postacią Babette, która potrafi sprawić, że ludzie są choć przez moment szczęśliwi. Nawet, jeśli się przed tym uparcie wzbraniają.

Jestem przekonana, że większość kulinarnych pasjonatów widziała ten cudowny film. Zagląda tu jednak również sporo weekendowych wielbicieli kuchni, których uwadze ten duński obraz umknął w natłoku innych wrażeń. Dla wszystkich zainteresowanych piracka podpowiedź: film dostępny jest na YT, pocięty na 11 części.


„Uczta Babette” (Dania, 1987 r.)
reż. Gabriel Axel
scenariusz: Gabriel Axel na postawie opowiadania Karen Blixen
Projekt polskiego plakatu: Wiesław Wałkuski

[obrazy via: filmweb.pl oraz jblog.com.br]

5 myśli na temat “Na deszczową majówkę – film.

Skomentuj

