Food Film Fest.

Food Film Fest

Nie samym chlebem człowiek żyje : ) W mojej kuchni wyrasta Mój Drugi Chleb, nieco zmodyfikowany (dodałam między innymi ortęby pszenne), wykopuję z sieci strony o pieczeniu Chleba, dożywianiu domowego zakwasu, mąkach, ziarnach, drożdżach etc. Od nadmiaru nowych informacji nieco kręci mi śię w głowie. A na dodatek podjęłam wyzwanie rzucone przez Znajomego – upiec Chleb Litewski Kminkowy! Porwałam się dość odważnie, ale realizację odsuwam nieco w czasie, bo żeby upiec coś takiego, trzeba wcześniej trochę potrenować : )

Ja jednak nie o tym. Ola Lazar napisała kiedyś na swoim blogu o planowanym festiwalu filmów kulinarnych. I oto jest. Już w piątek w Kinie Kultura w Warszawie rozpocznie się pierwszy w Polsce przegląd dokumentalnych filmów o tematyce kulinarnej. Trzy dni, dziewięć filmów plus degustacje. Jak dla mnie – bajka!

Program Food Film Fest

(skopiowany ze strony organizatora Kuchnia.tv) :

Piątek, 23 października – Filmy o tym, jaką kulturotwórczą i społeczną rolę może odgrywać jedzenie.

18:00 Jedzenie zaprojektowane reż. Martin Hablesreiter, Sonja Stummerer, Austria 2008, 52’

następnie Dabbawala – perfekcyjny chaos reż. Antje Christ, Indie 2007, 52’

20:30 Rewolucja smaku reż. Chris Taylor, USA 2007, 91’


Sobota, 24 października – Dokumenty społecznie zaangażowane, dotykające tematów globalizacji i konsumpcji.

18:00 Wojny bananowe reż. Didier Fassio, Francja 2008, 52’

następnie Terra Madre reż. Ermanno Olmi, Włochy 2009, 78’

20:30 Food Inc. reż. Robert Kenner, USA 2008, 93’


Niedziela, 25 października – Filmy o prawdziwych smakoszach i kulinarnych wirtuozach.

18:00 Made in Neapol reż. Manuela Cutolo, Włochy 2009, 52’

następnie Smakując Północ reż. Pierre Deschamps, Dania 2008, 59’

20:30 Le Cirque – stolik w raju reż. Andrew Rossi, USA 2007, 74’

Czytałam opisy filmów, które zostaną pokazane z myślą, że któryś w nich specjalnie polecę. Trud okazał się jednak marny : ) z tego prostego powodu, że po prostu chciałabym zobaczyć wszytsko! Więcej informacji na stronie organizatora lub na Facebook’u. Kto się wybiera?

6 myśli na temat “Food Film Fest.

  1. Ja niestety tez nie wybiore sie na tegoroczna edycje. Pisze tegoroczna, bo wydaje mi sie ze zainteresowanie FFF jest spore, w zwiazku z czym mozna spokojnie zabierac sie za nastepna edycje :) Takze Ziji – zawsze mamy nastepny rok :), a Ty Kasiula: opowiedz nam koniecznie o tym jak bylo!

    Pozdrawiam i zapraszam ponownie :) Lu

    Polubienie

Skomentuj

